K&H logó

Beszigorít a Starbucks: ezentúl kötelező fogyasztani

Beszigorít a Starbucks: ezentúl kötelező fogyasztani

Persze az új szabályt egyelőre csak a tengerentúli kávézókban tesztelik, de elnézve a cég mostani üzletpolitikáját, idővel világszerte ez lesz a helyzet. A Starbucks eddig megengedte, hogy bárki helyet foglaljon kávézóiban, ám mostantól ehhez kötelező lesz fogyasztani is valamit.

A kávézólánc eddig engedélyezte bárki számára, hogy akkor is az üzlethelyiségben tartózkodjon, ha éppen nem is akart venni semmit. A hat évet megélt szabályozás mindenkinek hagyta, hogy aki csak akar, a kávézóban időzzön, sőt, még az internetet és a mosdót is használhatta. Csakhogy időközben zuhantak az eladások, így kénytelenek javítani az üzletek teljesítményén.

Lényeges, hogy az újonnan bevezetett szabályzat olyan elemeket is tartalmaz, mint a zaklatás, a dohányzás vagy az alkoholfogyasztás. A cél igazából annyi, hogy barátságosabbá tegye a cég arculatát. „Egy kávézói viselkedési kódex bevezetése gyakorlati lépés, mely segít előtérbe helyezni fizető vendégeinket, akik szeretnék élvezni kávézóink kényelmét” – nyilatkozta a szóvivő a médiának és egyben hozzátette, hogy a mostani változtatások egy átfogóbb csomag részét képezik, mellyel javítanák a kávézói élményt és visszatérnének a gyökerekhez.

Azt is közölte a vállalat, hogy az új szabályzat minden üzletben jól láthatóan ki lesz függesztve, az alkalmazottaknak pedig kötelező lesz távozásra bírniuk azokat, akik azt megsértik. Ha kell, értesíthetik a hatóságokat is. Vendégcsalogató változásnak ígérkezik az is, hogy a helyben fogyasztók egyszer újratölthetik kávéjukat.

A Starbucks újonnan kinevezett vezérigazgatója még szeptemberben tett ígéretet arra, hogy ismét közösségi kávéházzá teszi a céget, változtatva ezzel elődje stratégiáján. Az első 100 napra fogadalmat tett, hogy javulnak az utóbbi években megcsappant eladások és visszaszerzik a vásárlók bizalmát. Szerinte odahaza a vállalat sokat veszített korábbi varázsából. „Az üzleteink néha túl mechanikusak, a menük túl soknak tűnnek, a termékek minősége változó, a várakozás túl hosszú, és az átadás túl kaotikus. Úgy érzem, eltávolodtunk alapvető értékeinktől” – írta minden érintettnek.